Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

RUMM Living 
/en del af VICA Danmark
Nordager 22 - 6000 Kolding
hello@rummliving.dk - Tlf.: +45 76 33 03 50
CVR-nr.: 29398402

 

Se handelbetingelser som PDF her.

Betaling

Når du aflægger en ordre hos os, gennemgår vi den, og du modtager herefter en ordrebekræftelse. Vi pakker så din ordre og sender den afsted. Pengene bliver først trukket i det øjeblik, vi sender pakken, eller melder den klar til afhentning ved os. Har du valgt at betale via bankoverførsel, afsendes din ordre, når pengene er gået ind på vores konto. Derfor er leveringstiden ved denne betalingsmåde afhængig af den tid, transaktionen tager.

Hos os kan du betale med betalingskortene VISA, VISA/Dankort og Mobilepay, samt via bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyr. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Alle beløb på hjemmesiden er angivet inklusiv moms, og vi anvender DKK kroner som valuta til prissætning.

Hvis du betaler med bankoverførsel, er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Hos RUMM Living passer vi godt på dine data. Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol, hvilket betyder, dat in data er sikret og ikke kan læses af udefrakommende.

Vores webshop anvender ligeledes kryptering med SSL protokol.

Levering

Leveringstid

  • Varer på lager: 1-3 dage
  • Bestillingsvarer: Typisk 5-12 dage.
  • Fjernlager: 1-3 dage
  • Forudbestilling: Forventet lagerankomst er angivet på produktsiden

Højtider og særlige kampagner:
I forbindelse med højtider og særlige kampagner, som eksempelvis Jul, Black Friday, Black Weekend og Cyber Monday, kan der grundet trykket på fragtfirmaerne, og fragtmændene opstå længere leveringstid.

Vi hjælper transportvirksomhederne til at få en god levering, ved at informere om antal forventede forsendelser i god tid. Du kan også hjælpe dem ved at afhente dine pakker i pakkeboksen eksempelvis, så der er plads nok til, at de kan aflevere nye pakker dagligt.

Leveringspris

Fragtprisen afhænger af leveringsmetoden, og du vil altid få oplyst prisen på fragten i forbindelse med betalingen.

Der er fri fragt ved køb over kr. 499,00 på levering af pakker.
Der er desuden fri fragt på alle leveringer af møbler ved køb over kr. 1499,00. Ved ordre, der inkluderer møbler, som er under dette beløb, er prisen for levering kr. 200,00.

 

Forsendelsesmetode

Vi sender pakker via: GLS, PostNord og fragtlevering. Du vil modtage et track and trace nr., så du kan følge din pakke på sin vej til dig.

Vi sender som udgangspunkt dine varer samlet, så har du lagt en ordre med en lagervarer og en forudbestilling, vil din ordre blive afsendt, når alle varer kan afsendes fra lageret.

OBS: Levering fra flere lagerlokationer vil blive leveret i flere pakker. Dette vil fremgå på din bestilling.

Vi leverer til adresser i Danmark* (*ikke gældende for leveringer til Grønland og Færøerne). Ønsker du levering til andre lande, bedes du kontakte os. Så undersøger vi mulighederne og forsøger at finde en løsning.

Afhenter du ikke dine pakker i pakkeboksen inden for den angivne tid fra GLS eller PostNord, sendes de retur til os, og du vil blive opkrævet returfragten. Så husk at afhente din pakke inden for tidsrammen.

Møbellevering

Levering af møbler fra lager sker som udgangspunkt til kantsten, og det skal være muligt for fragtmanden at sætte varen et sted på adressen, såfremt der ikke er nogle hjemme. Vores fragtmænd er dog så søde, at de ofte gerne vil være behjælpeligt med at sætte varerne et let tilgængeligt sted, som eksempelvis i carporten, under halvtag, ved døren eller lignende. Du vil blive bedt om at angive en placering i forbindelse med checkout.  

Levering af møbler fra fjernlager sker til kantsten. Du vil blive ringet vedr. din levering dagen inden, de leveres.

Hvis du har spørgsmål i forbindelse med levering, er du altid velkommen til at kontakte os på hello@rummliving.dk eller telefon +4576330350.

*Ikke gældende for leveringer til Grønland og Færøerne.
 

Fortrydelsesret 

Hent fortrydelsesformular her

Når du handler hos os, har du 30 dages fortrydelsesret, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Fortrydelsesretten løber 30 dage fra den dag, du har modtaget ordren. Du kan sende en mail til os
hello@rummliving.dk, hvor du fortæller, at du ønsker at fortryde dit køb eller medsende standardfortrydelsesformularen, som du kan hente her. Der medfølger også en returseddel i din forsendelse.

Ønske om fortrydelse skal meddeles til os senest 30 efter modtagelse af varerne. Herefter har du 14 dage til at sende varerne retur til vores lager. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

 

 

 

Returnering og ombytning

Hvis du ønsker at returnere din vare, skal du udfylde retursedlen, der var vedlagt i pakken, da du modtog den. Du kan også udfylde standardfortrydelsesformularen, som du finder her. Du er desuden velkommen til at sende os en mail, hvor du angiver varens art, ordrenummer og dine kontaktoplysninger, samt ønske om returnering.

Returfragt ved fortrydelse af køb er for egen regning. Du kan købe en returlabel via nedenstående link. (Kan anvendes til varer, der kan sendes som pakke med GLS). 

 

Køb returlabel her.

Du skal skrive/udfylde følgende:

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: 

Varer:____________________________________________

Bestilt den:
Modtaget den:
Din adresse:
Dit navn:
Underskrift:

Pakken sendes til:

Att: Returlager
RUMM Living
Nordager 22
6000 Kolding

OBS OBS OBS: Returvarer skal sende til adressen. Vi henter ikke returvarer i pakkeshops. Det er derfor ikke muligt at returnerer med DAO.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes utilstrækkelig returemballering, eller at du har brugt den uhensigtsmæssig ift., hvad der er nødvendigt for fastslå varens art, egenskaber og funktion, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Hvis du fortryder dit køb, får du refunderet dine penge. Hvis varen er værdiforringet, fratrækkes det beløb, du hæfter for.

Pengene tilbageføres via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Bytter du til en ny vare, skal du blot bestille den ny vare via webshoppen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Vi refunderer, når vi modtager pakken, eller senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbageholder betalingen, indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for returneringen.

Husk, at det er dit ansvar, at pakken kommer retur i sammen stand, som du modtog den. Det er derfor en god idé at sende varen godt emballeret samt med mulighed for track and trace.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du, afhængig af den konkrete situation, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Modtager du en vare der er beskadiget under transport, anbefaler vi,, at du tager billeder ved modtagelse af emballagen og sende til os. Er varen modtaget på en palle, skal den sendes tilbage på samme måde.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi desuden dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os for at få en pakkelabel til din returforsendelse i forbindelse med reklamation, med mindre andet er aftalt.

Reklamationer modtages ikke, hvis disse er sendt på efterkrav.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte RUMM Living på hello@rummliving.dk eller ringe +45 76 33 03 50.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

Handelsbetingelserne er senest opdateret: 15.05.2021.

Søger du vores persondatapolitik, finder du den her.