Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

RUMM Living
/en del af VICA Danmark - CVR-nr.: 29398402
Nordager 22
6000 Kolding
hello@rummliving.dk
Tlf.: +45 76 33 03 50

 

Betaling

Når du aflægger en ordre hos os, gennemgår vi den, og du modtager herefter en ordrebekræftelse. Vi pakker så din ordre og sender den afsted. Pengene bliver først trukket i det øjeblik, vi sender eller leverer pakken, eller du afhenter din ordre hos os. Har ud valgt at betale via faktura, afsendes din ordre, når pengene er gået ind på vores konto. Derfor er leveringstiden ved denne betalingsmåde afhængig af den tid transaktionen tager.
Hos os kan du betale med betalingskortene VISA, VISA/Dankort og Mobilepay, samt via bankoverførsel. Vi tager ikke kortgebyr. Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre. Alle beløb på hjemmesiden er angivet inklusiv moms og vi anvender DKK kroner som valuta til prissætning.
Hvis du betaler med bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
RUMM Living benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder, din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Vores egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
 

Levering

Leveringstiden for din ordre, der kan sendes som pakke er 1-3 hverdage, med mindre andet er angivet. Ved møbler eller større forsendelser, skal du måske vente lidt længere, da de fleste møbler ikke kan være i hr. postmands pakkebil. Vi kontakter dig og giver yderligere information om dette, samt om leveringstiden, som ofte vil være 1-2 uger.

Vi sender pakker via: GLS Erhverv (kr. 49,00), GLS Privat (kr. 69,00) og GLS Pakkeshop (kr. 49,00). Fragtprisen afhænger af leveringsmetoden, og du vil altid få oplyst prisen på fragten i forbindelse med betalingen. Der er frifragt ved køb over kr. 500,00. på levering af pakker. Der er desuden fri fragt på alle leveringer af møbler ved køb over kr. 1500,00. Ved køb af møbler på under kr. 1500,00 er prisen for levering kr. 470,00.

Du vil altid modtage et track and trace nr., så du kan følge din pakke fra RUMM Living og hjem til dig. Har du bestilt flere varer, sender vi dem, så vidt det er muligt, samlet.

Vi leverer til adresser i Danmark (ikke gældende for leveringer til Grønland og Færøerne). Ønsker du levering til andre lande, bedes du kontakte os. Så undersøger vi mulighederne og finder en løsning.

Vi gør vores bedste for, at du modtager dine varer hurtigst muligt. Hvis du har spørgsmål eller oplever fejl eller mangler, bedes du kontakte os på hello@rummliving.dk eller +45 76 33 03 50.

 

Fortrydelsesret 

Hent fortrydelsesformular her

Når du handler hos os, har du 30 dages fortrydelsesret, med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Fortrydelsesretten løber 30 dage fra den dag, du har modtaget ordren. Du kan sende en mail til os
hello@rummliving.dk, hvor du fortæller, at du ønsker at fortryde dit køb eller medsende standardfortrydelsesformularen, som du kan hente her. Der medfølger også en returseddel i din forsendelse. Ønske om fortrydelse skal meddeles til os senest 30 efter modtagelse af varerne. Herefter har du 14 dage til at sende varerne retur til vores lager. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

Ønsker du at give os information via mail, skal du skrive/udfylde følgende:
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
____________________________________________
Bestilt den:
Modtaget den:
Din adresse:
Dit navn:
Underskrift:

Pakken sendes til:
RUMM Living
Nordager 22
6000 Kolding
 

 

Returnering og ombytning

Hvis du ønsker at returnere din vare, skal du udfylde retursedlen, der var vedlagt i pakken, da du modtog den eller standardfortrydelsesformularen, som du kan finde her. Du kan også sende os en mail, med information om dette. Du skal angive varens art, ordrenummer og dine kontaktoplysninger.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Pengene tilbageføres via samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Bytter du til en ny vare, skal du blot bestille den ny vare via webshoppen. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Husk, at det er dit ansvar, at pakken kommer retur i sammen stand, som du modtog den. Det kan derfor godt være en god ide, at sende varen med track and trace nummer på.

Køb returlabel her.

Returadresse:
RUMM Living
Nordager 22
6000 Kolding.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du, afhængig af den konkrete situationen, enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os for at få en pakkelabel til din returforsendelse i forbindelse med reklamation.

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte RUMM Living på hello@rummliving.dk eller ringe +45 76 33 03 50.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

Klik her for info om klage til varer der er købt i Danmark - https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 15.02.2019